El Decret 125/2007 regula l’ús de foc i de les activitats susceptibles d’incrementar el risc d’incendi forestal a les Illes Balears, i estableix, amb caràcter general, que l’època de perill d’incendis forestals és el període comprès entre l’1 de maig i el 15 d’octubre, ambdós inclosos. En època de perill està prohibit fer foc en terreny forestal i a menys de 50 m de terreny forestal.
Aquestes són les condicions que hem de complir per fer un ús del foc responsable:
En aquelles cremes on es necessiti un autorització administrativa, abans de la crema, s’haurà de comunicar al SEIB – 112 – l’hora de començament i l’hora prevista de finalització d’aquesta.
Cal tenir en compte que en cas que s’atorgui una autorització, aquesta pot resultar en suspens per fenòmens meteorològics adversos o altres circumstàncies rellevants que puguin incidir en el risc d’incendi forestal (Resolució CMA de 28/10/09- BOIB num. 168 de 19/nov/09).
L’activitat agro-forestal és el gran aliat en la gestió dels incendis forestals, però les fuites de cremes de restes vegetals són una de les principals causes d’incendis quan no es fan amb seny i seguint les bones pràctiques adients per aquest tipus d’activitats